logo Zespół Szkół Gastronomiczo-Hotelarskich
w Bytomiu
tiktok facebook youtube instagram
Newsy | Plan lekcji | Dziennik | O szkole | O zawodach | Galeria | więcej»


Pedagog ZSGH w Bytomiu: gabinet - 2 piętro, budynek Żeromskiego

Pedagog: mgr Anna Kullman

Godziny pracy:
Poniedziałek
710 - 1430
Wtorek
1230 - 1330
1430 - 1610
Środa
1220 - 1430
1530 - 1630
Czwartek
800 - 1050
Piątek
710 - 740
840 - 1510

Kontakt z pedagogiem: pedagog@zsgh.net.pl

Pedagog specjalny ZSGH w Bytomiu: gabinet - 2 piętro, budynek Chrobrego

Pedagog: mgr Aleksandra Piasecka

Godziny pracy:
Poniedziałek
7 00 - 8 30
12 30 - 16 30
Wtorek
7 00 - 8 30
15 30 - 16 30
Środa
11 30 - 15 30
Czwartek
7 00 - 11 00
Piątek
-

Kontakt z pedagogiem: pedagog.spcejalny@zsgh.net.pl

Psycholog ZSGH w Bytomiu: gabinet - 2 piętro, budynek Chrobrego

Psycholog: mgr Anna Śmietańska

Godziny pracy:
Wtorek 800 - 1400
Czwartek 800 - 1500

Kontakt z psychologiem: psycholog@zsgh.net.pl

Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne

Środy
1530 - 1615


Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno - społeczne

Poniedziałki
1530 - 1615

Dzieci i młodzież w kryzysie psychicznym, które mają problemy w domu, w szkole, w tym w relacjach rówieśniczych, przy zapewnieniu anonimowości i pełnej dyskrecji, mogą skontaktować się ze specjalistami i otrzymać fachowe wsparcie w najtrudniejszych sytuacjach.


„Nie daj  się HIV - zapobiegaj zakażeniu”
W dniu 13.12. br. w klasie 2U , w ramach udziału w projekcie „Nie daj się HIV - zapobiegaj zakażeniu” odbyły się zajęcia profilaktyczne dotyczące problematyki HIV/AIDS. Po krótkim w prowadzeniu pedagoga nt. planowanych zajęć i samego projektu, jego celów przystąpiliśmy do aktywnego działania. Na początek przypomnieliśmy sobie to, co już wiedzieliśmy na temat HIV i AIDS. Na nasze zajęcia zawitały trzy postaci. A że problem HIV/AIDS może dotyczyć nas wszystkich to postaci te odzwierciedlały nas – odrysowaliśmy własne kontury. Był to też zdecydowanie element nawiązywania lepszych relacji i integracji naszej grupy.

Jedna z postaci została osobą zdrową. Tu rysowaliśmy kolejne powłoki ochronne systematyzując naszą wiedze nt. tego, w jaki sposób możemy się chronić przed zakażeniem wirusem HIV. Kolejna postać była nosicielem tego wirusa. Tu przypomnieliśmy sobie wszystko, co wiemy, o drogach zakażenia. Tym razem strzałki prowadziły do środka organizmu naszej postaci. Na koniec zastanowiliśmy się, dlaczego u niektórych nosicieli wirusa rozwija się AIDS – to wszystko wpisaliśmy wewnątrz naszej postaci.

Choć nasze wiedza nie była mała, postanowiliśmy ją zweryfikować i sprawdzić. Wspólnie obejrzeliśmy krótki film „AIDS - epidemia wciąż niepokonana”. Rozprawiliśmy się z nieprawdziwymi przekonaniami i mitami.
Następnie uzupełniliśmy brakujące opisy w naszych postaciach. Dużo też rozmawialiśmy o drogach zakażenia – o pożyczaniu golarek, salonach kosmetycznych, studiach tatuażu, ryzyku przy udzielaniu pierwszej pomocy – na pewno wszyscy będziemy czujniejsi.
Potem zrobiliśmy mały eksperyment. Każdy z nas wylosował karteczkę z diagnozą – czy jesteśmy zdrowi, czy jesteśmy nosicielami, czy rozwija się u nas AIDS. Wylosowanej karteczki nikomu nie pokazaliśmy. Następnie spacerowaliśmy po klasie i staraliśmy się wyczytać z twarzy, zachowani kolegów i koleżanek, w której są grupie. Na podstawie własnych ocen połączyliśmy się w pary – komu zaufalibyśmy, że ten związek jest bezpieczny. Przekonaliśmy się, że HIV nie widać. Że musi nas obowiązywać zasada ograniczonego zaufania. Niejednokrotnie błędnie oceniliśmy naszych kolegów.


I tu przeszliśmy do ważnej kwestii konieczności testowania się. (Czy wiesz, że...mp4). Dowiedzieliśmy się, jak i gdzie możemy to zrobić i co po uzyskaniu wyników. Ostatnią część zajęć poświęciliśmy na to, co wokół choroby – jakie emocje towarzyszą osobie zakażonej lub chorej, jakie jej znajomym, rodzinie. Przede wszystkim skupiliśmy się na tych dotyczących nas samych. Wspólnie zobaczyliśmy fragmenty filmu Filadelfia i przeanalizowaliśmy postawę osób z którymi spotykał się główny bohater.
Pomiędzy trudnymi emocjami, jak strach, frustracja, pomiędzy negatywnymi postawami, jak odrzucenie, wykluczenie zbudowaliśmy most do tych pozytywnych – do zrozumienia, współczucia, do postawy wsparcia, integracji. Oparliśmy się przede wszystkim na naszej wiedzy oraz unikaniu zachowań ryzykownych.
Na koniec krótko oceniliśmy siebie i zajęcia. Bez wątpienia nasza wiedza wzrosła, więc cele zajęć zostały osiągnięte. Natomiast wiedzę podano nam w ciekawy sposób – na pewno więcej dzięki temu zapamiętamy.



stat4u
Stronę odwiedzano 40568202 razy.
 Copyright® ZSGH Bytom Design by Olin